اسفنج

قیمت ابر متری برای مبل

قیمت ابر و اسفنج مبل

اسفنج و یا ابر مبل، یک نوع ماده نرم برای استفاده در نشیمنگاه مبل و صندلی است  که عموماً از فوم پلی یورتان (Polyurethane foam) ساخته شده‌اند و با اضافه کردن ترکیبی از مواد شیمیایی و فشرده‌سازی به شکل ابر یا اسفنج شناخته می‌شوند.

اسفنج یا همان ابر مبل به دلیل خواص خاص خود مانند نرمی، انعطاف‌پذیری و سبکی  یکی از ایده آل ترین انتخاب ها برای تولید مبلمان می‌باشد.

این اسفنج‌ها قادرند فشار را توزیع کنند و پس از استفاده دوباره به حالت اصلی و اولیه خود بازگردند.

ابر مبل ممکن است در انواع و ضخامت‌های مختلف در دسترس باشند. ضخامت (ارتفاع) اسفنج بسته به نوع مبلمان و نیازهای راحتی متفاوت است. برخی از اسفنج‌های مبلمان از نوع HR (High Resilient) بوده که دارای نرم و بازگشت به حالت اولیه سریع تری هستند.

کیفیت و قیمت ابر چگونه مشخص می‌شود؟

در هنگام تولید و بستگی به کیفیت مبلمان و صندلی ممکن است تولید کننده از دانسیته های مختلفی از ابر و یا اسفنج استفاده کرده باشد. که در راحتی و ارتفاع نشیمنگاه مبل بسیار تاثیر گذار است.

قیمت ابر متری برای مبل بستگی به دانسیته (چگالی) آن دارد و معمولا ابر و اسفنج های با کیفیت بالا از وزن بالاتری نیز برخوردار هستند.

دانسیته اسفنج مبل با میزان وزن ماده اسفنج در واحد حجم شناخته می‌شود. به عبارت بهتر، دانسیته ابر مبل نشان می‌دهد که چقدر ماده فومی که در ساخت اسفنج استفاده شده است، جامد و فشرده است.

 یک ابر و اسفج با چگالی بالا ساختار سلولی فشرده ای دارد و به همین دلیل متراکم تر است. در نتیجه بسیار بادوام و عمر بسیار بیشتری هم به نسبت اسفنج های با وزن (چگالی) سبک تر دارد.

برش اسفنج و ابر

واحد فروش ابر و یا اسنفج مبل در خرده فروشی بر اساس سانتی متر می‌باشد. و برش آن در ابزار مبل سینا به سفارش مشتری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

در واقع حالت اولیه ابر و اسفنج برای کاربردهای تولید مبلمان و یا سایر مصارف معمولا به شکل بلوک های 1*2 متر است که بنا به نیاز خریداران به وسیله ابزار مخصوص برش داده می‌شود.

قیمت ابر و اسفنج مبل

در دسته بندی ابر و اسفنج شما می‌توانید با توجه به برند تولید کنندگان ایرانی این کالا و دانسیته مختلف که در این دسته بندی مشخص شده است.

و قیمت ابر متری برای مبل را بر اساس واحد سانتی متر مشاهده و نسبت به خرید اسفج مبل اقدام نمائید.

برای نمونه یکی از پرفروش ترین و پر طرفدار ترین اسفنج های بازار، اسفنج 35 کیلویی است . و قیمت آن با توجه به سبکی و یا سنگینی کالا (چگالی) که از مهمترین دلایل مرغوبیت کالا به شمار می‌رود متفاوت است.

ابر و اسفنج علاوه بر نشیمن گاه و پشتی مبلمان در تخت خواب، تشک های ورزشی، انواع صندلی نهار خوری و بالشتک ها و . . .  کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *